رابط جمهوری اسلامی ایران با مجمع کشورهای صادرکننده گاز منصوب شد

خرید بک لینک


طی حکمی از سوی معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت، دکتر فرشاد علیخانی بعنوان رابط جمهوری اسلامی ایران با مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی ئی سی اف) منصوب و به دبیرکل مجمع معرفی گردید.

در حکم دکتر سید علی محمد موسوی، ابراز اطمینان شده که این انتصاب در تقویت همکاریها و تعاملات جامع میان کشورهای عضو مجمع در دو سطح مدیریتی و فنی تاثیرگذار خواهد بود.

لازم به ذکر است که مجمع کشورهای صادرکننده گاز، مهمترین سازمان بین المللی جهان در توسعه همکاریهای گازی است که در سال ۲۰۰۱ و به ابتکار ج. ا. ایران تشکیل گردید.

در حال حاضر ۱۲ کشور عضو و ۸ کشور ناظر در جی ئی سی اف عضویت داشته و این مجمع ۴۰ درصد از صادرات جهانی گاز را به خود اختصاص داده است. این امر نشاندهنده اهمیت و جایگاه برجسته این مجمع در دیپلماسی جهانی گاز است. از مهمترین کشورهای عضو این مجمع می توان به روسیه، قطر، مصر، الجزایر و امارات متحده عربی اشاره کرد. عربستان سعودی بعنوان یکی از قطبهای صادرکننده نفت نیز جهت پیوستن به این مجمع ابراز تمایل نموده است.

نظر به اهمیت این مجمع و لزوم ارتقای تعاملات بین ج. ا. ایران و این مجمع، حکم انتصاب دکتر فرشاد علیخانی در ماه آوریل ۲۰۲۵ صادر و رسما به دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اعلام گردید.

وبلاگ دیپلماسی انرژی دكتر فرشاد عليخاني...

ما را در سایت وبلاگ دیپلماسی انرژی دكتر فرشاد عليخاني دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 12 تاريخ: جمعه 7 آذر 1404 ساعت: 18:21

صفحه بندی